STUDENTJOB
BLOG


Artikel

5 goede redenen om voor een job in een digital agency te kiezen

Door StudentJob partner op 09-05-2019

digital agency

 

 

Challenge accepted

Een ding is zeker: je vervelen zal je niet doen! Geen twee dagen zijn hetzelfde, zeker aangezien je voortdurend voor verschillende klanten werkt. Het ene moment plaats je je in de schoenen van een fashionbedrijf, het andere moment kruip je in het brein van neurochirurgen die deel uitmaken van een ziekenhuisgroep. Inlevingsvermogen is dus zeker een must-have, net zoals enthousiasme voor het werk. Daarom zijn digitale marketeers over het algemeen gepassioneerd en gaan ze uitdagingen niet uit de weg. Een digital agency biedt dan ook dé perfecte werkomgeving waarin je creatief kan omgaan met een verscheidenheid aan merken en klanten. Waarbij je elke week nieuwe, uitdagende projecten krijgt en zelf met iets creatiefs voor de dag moet komen.

 

Je honger naar kennis aanwakkeren

De digitale wereld is een innovatief, steeds veranderend iets en dit spreekt je aan. Je wordt op dagelijkse basis uitgedaagd om jezelf bij te scholen en trends en nieuwigheden in het oog te houden. Door voor een digital agency te kiezen wordt die honger naar kennis meer en meer aangewakkerd. Je gaat actief op zoek naar manieren om zowel paid als organic search te optimaliseren en deze zoektocht is eindeloos aangezien er steeds nieuwe technologieën ontwikkeld worden. Of het nu sociale netwerken, mobiele applicaties of interactieve online tools zijn, de nieuwe materie instuderen zal een noodzaak zijn. Meestal krijg je binnen een agency de mogelijkheid om je te verdiepen in het digitale gebeuren door extra opleidingen te volgen of door marketing events bij te wonen.

Een digitaal agentschap huisvest digitale marketeers, web- en grafisch designers, developers en strategen. Je komt dus in contact met een uiteenlopend, getalenteerd team waarvan ieder lid gespecialiseerd is in een bepaald aspect binnen de digitale marketing. Kennis en ervaringen worden tussen collega’s gedeeld en voor je het weet kunnen ze je polyvalent inzetten. Je wordt er zelf dus niet alleen slimmer van, maar ook het gehele bedrijf.

 

Leer jezelf, je krachten en interesses kennen

Een digital agency geeft je de mogelijkheid om zelf te ontdekken wat je graag doet en waar je in uitblinkt. Je krijgt de kans om diverse taken en functies te testen en doordat je werkt voor verschillende opdrachtgevers, onderga je ook heel uiteinlopende ervaringen. Bovendien kom je in een agency met enorm veel mensen in contact, waardoor je netwerk ook op een vlot tempo uitbreidt.

Werken in een digital agency betekent dat soms een perfect geplande dag op zijn kop gezet kan worden. Hier heb je flexibiliteit voor nodig, maar het leert je omgaan met elk onvoorziene probleem. Dit is niet enkel waardevol voor je job, maar ook erbuiten. Een digital agency brengt je nog tal van andere skills bij. Zo ontwikkel je interpersoonlijke vaardigheden door nauw samen te werken met klanten met als doel aan hun verwachtingen en behoeften te voldoen.

Time Management kan je nadien ook op je CV vermelden, want in een digital agency wordt er naar strenge deadlines toegewerkt. Doordat er strikt tijdsgebonden opdrachten binnenkomen moet je snel en probleemoplossende concepten bedenken, die daarnaast nog eens origineel zijn ook. Zie je het nog steeds zitten? Leer dan zeker nog multitasken, want je zal moeten jongleren met verschillende accounts zonder het overzicht te verliezen. Maar eens je dit onder de knie hebt kan je die skills perfect toepassen in je privéleven ook!

 

Free education

Zoals hierboven vermeld gaat het schrijven van een artikel niet zonder te begrijpen waarover je schrijft. Een grondig onderzoek mag zeker niet ontbreken, want digital agencies moeten zich onderscheiden door kwaliteitsvolle inhoud te produceren. Net daarom moet je nieuwsgierig zijn van aard, je wilt bijleren en jezelf ontwikkelen om de beste resultaten te bekomen.

Om relevante content te schrijven moet je op zoek gaan naar wat de behoeften, wensen en verwachtingen van de doelgroep zijn. Je gaat jezelf actief vragen stellen en een kritische houding aannemen. Een job in de digitale marketing levert je zo een waardevolle opleiding op binnen tal van sectoren. Bij elke nieuwe opdracht of klant leer je dus gegarandeerd ongekende zaken bij. Op welke andere job kan je nog zoveel bijleren?

 

Als een kind in de snoepwinkel, zo blij!

Je kan én mag (lees moet) fier zijn op je creaties. Wanneer er een van je uitwerkingen op de website van je klant of partner verschijnt mag je gerust een klein vreugdesprongetje maken. Je schrijft ook niet zomaar een artikel, het gaat vooraf met een zoekwoorden analyse en een onderzoek naar de materie. Je tracht je in te leven in de sector en de manier waarop het bedrijf hun klanten aanspreekt. Daarnaast moet je de nodige call-to-actions en links naar relevante webpagina’s en producten toevoegen. Als dit alles je lukt en je krijgt positieve feedback, geeft dit je een voldaan gevoel.

Het klinkt misschien een beetje melig, maar je helpt er ook echt mensen mee. Niet enkel de klanten van je digital agency, maar ook hun klanten. Je stelt je eigen klanten in staat hun volledige potentieel te realiseren en hun klanten vinden gemakkelijker hun weg op het internet. 

Als deze 5 redenen je als muziek in de oren klinken en hard werken schrikt je niet af, is werken in een digital agency misschien wel iets voor jou!








Reacties

Er zijn nog geen reacties, ben jij de eerste die een reactie plaatst?


Plaats jouw reactie